دوشنبه 26 شهريور 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا هستید، جهت ثبت درخواستهای خود از طریق دفترکاری اقدام فرمایید
انتخاب تصویر

آخرین اطلاعات گیاهان

خواص دمنوش دارچین و زنجبیل برای درمان چاقی، دیابت و چربی خون

calendar 1403/03/09

چاقی موجب بروز یک ‌سری مشکلات برای سلامتی می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های بسیاری مانند بیماری‌های قلبی- عروقی، فشار خون بالا و دیابت را افزایش می‌دهد. جدا از سهم عمده‌ی استعداد ژنتیکی، پیشرفت سریع چاقی ممکن است در اثر تغییرات بزرگ در سایر عوامل مانند عادت‌های غذایی باشد. شیوع چاقی در میان تمام سنین به دلیل تغییرات سبک زندگی و مصرف چربی در رژیم غذایی روزانه در حال افزایش است.

از آنجایی‌که داروهای شیمیایی مصنوعی تجویزی برای درمان چاقی و دیابت عوارض جانبی بسیاری دارند، بنابراین لازم است که به دنبال ترکیبات طبیعی ایمن جایگزین، که برگرفته از گیاهان و ادویه‌جات دارویی است، باشیم.

در سال 2014، در مطالعه‌ای تأثیر عصاره‌های آبی دارچین و زنجبیل بر وزن بدن و چربی بدن، چربی خون، قند خون و انسولین خون در موش‌های آزمایشگاهی دیابتی چاق آزمایش شد و نتایج آن در مجله World Journal of Dairy & Food Sciences منتشر شد.  

خواص دمنوش دارچین و زنجبیل برای درمان چاقی، دیابت و چربی خون

برای تهیه عصاره آبی دارچین و زنجبیل، 200 گرم از پودر چوب دارچین یا ریشه زنجبیل در 1 لیتر آب مقطر ریخته و به مدت 10 دقیقه جوشانده شد. عصاره‌های آبی دارچین و زنجبیل در دوزهای 100 و 200 (میلی‌گرم بر کیلوگرم) به صورت خوراکی، به مدت 6 هفته داده شد.

نتایج نشان دادند که مصرف خوراکی عصاره آبی دارچین و زنجبیل در موش‌های چاق دیابتی به طور قابل‌توجهی باعث کاهش وزن بدن و چربی‌ها، کاهش مقدار کلسترول کل، LDL (کلسترول بد) و تری‌گلیسریدهای خون و کاهش نسبت کلسترول LDL به HDL (کلسترول خوب) می‌شود. همچنین کاهش قابل‌توجهی در گلوکز و افزایش انسولین در خون موش‌های چاق دیابتی مشاهده شد.  

براساس نتایج این مطالعه، عصاره‌های دارچین و زنجبیل اثرات ضدچاقی، ضددیابت و کاهش‌دهنده چربی خون در موش‌های چاق دیابتی ایجاد می‌کنند.

این نتایج، مدرک علمی برای اثبات کاربرد سنتی دمنوش دارچین و زنجبیل برای درمان‌ چاقی، چربی خون بالا و دیابت است. 

- S. Ismail, N. (2014). Protective Effects of Aqueous Extracts of Cinnamon and Ginger Herbs Against Obesity and Diabetes in Obese Diabetic Rat. World Journal of Dairy & Food Sciences, 9 (2), 145-153. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/0a3f/28e47cb67f183e467bf42647d1b5926fb9b8.pdf

    سایر مقالات