يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

آشنایی با مهم ترین خواص آلبالو: از کاهش قند و فشار خون تا حفظ سلامت قلب + کاربرد در طب سنتی

آلبالو نیوشا

نام تجاری گیاه:

Sour Cherry

نام علمی گیاه:

Prunus cerasus

تاریخچه و گیاهشناسی:

آلبالو با نام علمی Prunus cerasus گونه ای از جنس Prunus و متعلق به خانواده ی گلسرخیان است. این گیاه، بومی کوه های قفقاز است و احتمال دارد بذر آن را پرندگان به دیگر نقاط دنیا از جمله اروپا برده باشند. برخی هم اعتقاد دارند، آلبالو بومی مناطقی در شرق اروپا است. پایه های بذری نوع گیزلا و مازارد جنس Prunus به طور گسترده در سراسر اروپا و شمال آمریکا گسترده شده اند.

آلبالو بسیار محبوب ایرانیان بود و نخستین بار رومی ها این میوه را مدتی پیش از قرن نخست میلادی به انگلیس وارد کردند. در قرن شانزدهم میلادی، هنری هشتم، کشت آلبالو را در انگلستان متداول کرد. نخستین بار بذر درخت آلبالو را مهاجران انگلیسی در 1629میلادی، به آمریکا وارد کردند. پس از آن فرانسوی ها هسته های آلبالو را از نرماندی (منطقه ای در شمال غرب فرانسه) با خود به آمریکا آوردند و در امتداد رودخانه ی سن‌لوران کاشتند. درختان آلبالو بخش بزرگی از باغ های مهاجران فرانسوی در شهرهایی مثل دیترویت و وینسنس را به خود اختصاص می داد.

دانستنی های کشاورزی

bf2ab309 d738 4317 8614 5f5190ccc57f.

خواص آلبالو:

خواص آلبالو:

مواد موثره و ارزش تغذیه ای آلبالو

فلاوان-3-اُل‌ها، آنتوسیانین‌ها (سیانیدین-3-گلوکوزیل روتینوزید، سیانیدین-3- روتینوزید، سیانیدین-3-سوفوروزید، سیانیدین-3-گلوکوزید)، هیدروکسی سینامیک اسیدها، اولئیک اسید، لینولئیک اسید، پالمیتیک اسید، استئاریک اسید.

enlightenedنام انگلیسی میوه ی آلبالو (Cherry)، از نام شهری در ترکیه به نام کراسوس (Cerasus) گرفته شده است.

enlightenedدرختان آلبالو در 27 کشور در سراسر جهان، در مساحتی به وسعت 613 هزار هکتار کشت و پرورش می شوند.

enlightenedرومیان در هنگام پیروزی و جشن این میوه را روی میز پذیرایی خود قرار می دادند.

 دوز مناسب مصرف آلبالو به عوامل گوناگونی مانند سن فرد، سطح سلامتی و عوامل دیگر بستگی دارد. هم اکنون اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده دوز مناسب آلبالو در دسترس نیست. به یاد داشته باشید محصولات طبیعی همیشه لزوما ایمن نیستند و حد مجاز مصرف آنها می‌تواند مهم باشد. هنگام مصرف این مواد به دستورالعمل روی برچسب محصول توجه کنید و در صورت داشتن بیماری یا عارضهای خاص، پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.  

2 ساعت قبل یا بعد از غذا.

عوارض جانبی و واکنش های حساسیت زا

مصرف خوراکی

عارضه ی جانبی خاصی برای آلبالو گزارش نشده است. 

بارداری و شیردهی

مصرف خوراکی میوه آلبالو در مقادیر معمول غذایی برای زنان باردار و شیرده ایمن است. اگرچه، ایمنی مصرف میوه و ساقه‌های آلبالو و همچنین مکمل‌های غذایی حاوی ساقه آلبالو در مقادیر دارویی ناشناخته است.

حساسیت به گیلاس

افرادی که به گیلاس حساسیت دارند باید از مصرف محصولات آلبالو پرهیز کنند.

واکنش های حساسیت زا

به‌طور کلی، هر فرد ممکن است نسبت به گیاهان و ادویه‌های خاصی حساسیت داشته باشد که این حساسیت باید در درجه اول توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. البته این واکنش‌های آلرژیک عوارض جانبی مزمن یا حاد ایجاد نمی‌کنند و بعد از شناسایی گیاه حساسیت‌زا و قطع مصرف آن‌، عوارض ناشی از آلرژی برطرف خواهد شد.

هیچ شرکت یا هیچ محصولی نمی‌تواند از واکنش‌های آلرژیک بدن‌های مختلف از پیش آگاهی داشته باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص هر چند به ندرت پیش می‌آید اما به هر حال ممکن است مصرف کنندگانی با آن مواجه شوند.

تداخل دارویی

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد تداخل دارویی با آلبالو دردسترس نمی‌باشد.

کاربرد در طب قدیم

کاربرد در طب قدیم
  • طبیعت آلبالو سرد و خشک است. از این گیاه به طور سنتی، در درمان بیماری های سنگ کلیه و مثانه و التیام زخم های مجاری ادرار استفاده می شود.
  • آلبالو، مسکّن تشنگی است و شربتِ آن بهترین دارو برای عطش زیاد است.
  • آلبالو، صفرا بر، ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است.
  • شربت آلبالو براى کاهش تب مفید است.

منابع