پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

آخرین اطلاعات گیاهان

ترکیب اپی‌گالوکاتچین‌گالات (EGCG) چای سبز چیست؟

calendar 1395/01/16

اپی‌گالوکاتچین‌گالات (EGCG)، کاتچینی است که در میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و چای وجود دارد. EGCG آنتی‌اکسیدانی قوی است که خواص مفید فراوانی دارد. EGCG مهم‌ترین جزء فعال کاتچین است و حدود 59 درصد از کاتچینِ برگ‌های چای سبز را تشکیل می دهد.

EGCG مهم است زیرا این آنتی‌اکسیدانِ ویژه، میزان رادیکال‌های آزادِ بدن را کاهش می‌دهد. هر چه تعداد رادیکال‌های آزاد در بدن کمتر باشد، بهتر است. تحقیقات نشان می‌دهد که EGCG سبب از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود. نتایج یک پژوهش منتشر شده در نشریه‌ی  Frontiers in Endocrinology نشان می‌دهد که EGCG از رشد سلول‌های سرطان سینه و مرگ ناشی از این بیماری جلوگیری می‌کند. EGCG، پروتئین سلولی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هیچ تاثیری روی سلول‌های سالم ندارد. پروتئین‌های سلولی باعث رشد و زنده‌ماندن سلول‌های سرطانی می‌شوند. در این پژوهش از مقدار بسیار کمی (1 تا 7 میکرومتر) EGCG، استفاده شد درحالیکه در سایر مطالعات از سطوح بالا، 20 تا 200 میکرومتر استفاده می‌شود که سطوح بالای EGCG ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی نامطلوب شود.

 

EGCG چیست؟

 

در یک پژوهش حیوانی که نتایج آن در نشریه‌ی Molecular Nutrition & Food Research منتشر شد، محققان تاثیرکارکرد EGCG بر افزایش عملکرد مغز را بررسی کردند. در این مطالعه تاثیر EGCG بر تولید سلول‌های عصبی در هیپوکامپ مغز بررسی شد. هیپوکامپ منطقه‌ای از مغز است که خاطرات در آن ذخیره شده و تحت تاثیر بیماری‌هایی مثل آلزایمر و پارکینسون قرار می‌گیرد. نتایج این پژوهش نشان داد که کاتچینِ چای سبز تولید نورون‌ها را در هیپوکامپ مغز موش بالغ فعال کرده و عملکرد شناختی مغز را بهبود می‌دهد.

آثار بالقوه‌ی EGCG در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، فشارخون و سکته نیز بررسی شده است. نتایج یک پژوهش منتشر شده در نشریه‌‌ی Journal of the American College of Nutrition نشان می‌دهد که مصرف 5 تا 6 فنجان چای سبز در روز ـ برابر با 200 تا 300 میلی‌گرم EGCG ـ به‌طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

آنتی‌اکسیدان‌ها و EGCG در میوه‌ها، سبزیجات، چای و آجیل یافت می‌شوند، با این‌حال، EGCG به میزان فراوانی در چای سبز هم وجود دارد. این مقدار EGCG در چای سبز حدود 2 تا 3 برابر بیشتر از چای سیاه است، به‌طور متوسط در هر یک گرم چای سبز، حدود 80 میلی گرم EGCG وجود دارد.

این آنتی‌اکسیدان‌ها در مکمل‌های دارویی هم وجود دارند، اما باید با احتیاط مصرف شوند. مقدار بالای EGCG در کپسول‌های مکمل دارویی ممکن است باعث مسمومیت در کبد، کلیه‌ها و روده شود و حتی می‌تواند سبب ایجاد عوارضی مثل استفراغ و اسهال شده یا منجر به مرگ شود. مصرف 10 تا 29 میلی‌گرم کپسول‌های مکمل چای سبز، به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدن، می‌تواند منجر به مسمومیت شود درحالیکه مصرف چای سبز عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند. 

 

http://www.green-tea-guide.com/green-tea-egcg.html

 

http://healthyeating.sfgate.com/egcg-green-tea-8453.html

    سایر مقالات